
Registr oznámení o osobním zájmu, oznámení o činnostech, oznámení o majetku, oznámení o příjmech a závazcích podávaných veřejnými funkcionáři podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů ukládá veřejným funkcionářům mj. povinnost podávat oznámení o
Veřejní funkcionáři, kteří v průběhu roku ukončili výkon funkce, podávají oznámení do 30 dnů od ukončení výkonu funkce.
Centrální registr oznámení obsahuje veškerá oznámení o osobním zájmu, oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech a závazcích, podaná veřejnými funkcionáři. Registr vede evidenční orgán, kterým je Ministerstvo spravedlnosti. Registr je veden v elektronické podobě. Odkaz – zde.
Každý má právo nahlížet do registru v elektronické podobě, a to na základě žádosti. Žádost musí obsahovat v případě fyzické osoby jméno, popřípadě jména, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu pro doručování žadatele a v případě právnické osoby obchodní firmu nebo název, identifikační číslo osoby a sídlo, a údaje o fyzické osobě, která jedná v zastoupení právnické osoby, a její oprávnění jednat v zastoupení právnické osoby. Žádost musí dále obsahovat jméno, popřípadě jména a příjmení veřejného funkcionáře, nebo funkci veřejného funkcionáře a právnickou osobu nebo její orgán nebo organizační složku, ve které veřejný funkcionář působí. Žádost lze podat